Priešpaskutinį vasaros sekmadienį Vilniaus centrines gatves trumpam sustabdė didžiausia Baltijos šalyse dviračių profesionalų ir mėgėjų šventė. Į penkis skirtingus važiavimus kviečiantis renginys pritraukė ir gerai ne tik sporto, bet ir visuomenės gyvenime žinomus veidus – Europos Komisijos narį Virginijų Sinkevičių, Tokijo olimpinių žaidynių vicečempionę Laurą Asadauskaitą-Zadneprovskienę, Vilniaus miesto vicemerą Tomą Gulbiną. Visi jie sutaria, kad dviratis jau seniai yra daugiau nei tik sporto įrankis. Tai ir alternatyva transportui ir būdas praleisti laiką su šeima ar palaikyti emocinę sveikatą.
„Pandemija paskatino visuomenę iš naujo atrasti dviratį, nes tai nėra tik priemonė pasiekti sporto aukštumų. Tai priemonė gerinti fizinę sveikatą, išlaikyti psichologinį balansą, o taip pat – prisidėti prie klimato kaitos sprendimo. Šiandien 30 proc. šiltnamio efektą sukeliančių dujų Lietuvoje išmeta transporto sektorius. Mikromobilumas yra ir bus Lietuvos rebusas, kurio sprendimo centre stovi dviratis. Sporto renginiai, tokie kaip „IKI Velomaratonas“, yra nepaprastai svarbūs ne tik siekiant paskatinti visuomenės fizinį aktyvumą, bet ir rinktis dviratį kaip alternatyvią transporto priemonę mieste“, – teigia už aplinką, vandenynus ir žuvininkystę atsakingas Europos Komisijos narys Virginijus Sinkevičius.
Jam antrina ir Vilniaus miesto mero pavaduotojas Tomas Gulbinas. Ruošdamasis mėgėjų važiavimui miesto atstovas kalbėjo, kad dviračius kaip transporto priemonę pasirenkančių vilniečių skaičius skaičius kasmet auga nei 50 proc. „Visgi, tai dar neriba. Siekiame, kad bent trečdalyje visų kelionių Vilniuje būtų naudojamas dviratis,” – teigė Vilniaus vicemeras Tomas Gulbinas. Anot svečio, „IKI Velomaratonas“ jau tapo Vilniaus vasaros tradicija, kuri padeda ne tik palaikyti dviračio, kaip transporto priemonės mieste idėją, bet ir daliai žmonių jį atrasti iš naujo.
Prieš duodama startą mėgėjų važiavimui šių metų Tokijo olimpinių žaidynių vicečempionė Laura Asadauskaitė–Zadneprovskienė prisiminė, kad „IKI Velomaratone“ dalyvavo dar prieš devynerius metus – 2012-aisiais. „Per tą laiką, man kaip sportininkei dviratis gelbėjo, kai po patirtų traumų reikėdavo palaikyti fizinį aktyvumą, bet šiandien labai gerai sugrįžti ir riedėti kartu su visa šeima. Mums tai puikus laiko praleidimo būdas“, – pasakoja olimpinė vicečempionė.
Kiekvieną priešpaskutinį rugpjūčio savaitgalį vykstantis „IKI Velomaratonas“ dviračių entuziastus ir profesionalus riedėti kviečia net penkiose trasose. „CRAMO Sport“ ir „CRAMO Semi-Sport“ važiavimų dalyviai mina 50 arba 100 km. 30, 20 arba 10 km distancijas renkasi dviratininkai mėgėjai. Riedėti kviečiami ir „Terrasport“ riedutininkai, paspirtukininkai ir riedlentininkai bei elektrinių paspirtukų vairuotojai. Atskiroje grupėje dalyvauja gražiausio „IKI Velomaratono“ važiavimo dalyviai – vaikai.
Projektas bendrai finansuojamas Vilniaus savivaldybės biudžeto lėšomis ir Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.