Jeigu elektrinis paspirtukas jau seniai laukia gerų orų, o Jūs nekantraujate, kada galėsite išriedėti į darbą ar pasivažinėti savo malonumui, pirmajai kelionei nuvalyti dulkes neužteks. „IKI Velomaratonas“ apžvelgia, kokius namų darbus būtina padaryti, kad pirmoji (ir kiekviena) kelionė su paspirtuku būtų saugi Jums ir aplinkiniams. Jūsų dėmesiui – aštuoni paprasti žingsniai.
Švarus paspirtukas – ne tik dėl estetikos
Ilgą laiką stovėjęs paspirtukas apdulka, o storas dulkių sluoksnis, patekęs į mažesnes ertmes, gali išprovokuoti girgždėjimą, mažesnį paslankumą ir kitas panašias bėdas. Kad to išvengtumėte, paspirtuką kruopščiai nuvalykite drėgna šluoste. Nevalykite paspirtuko su degiomis ar rūgštinėmis priemonėmis, tokiomis kaip alkoholis, benzinas, cheminiai valikliai ar tirpikliai. Valymo metu paspirtukas turi būti atjungtas nuo maitinimo.
Visi varžtai savo vietose
Patikrinkite, ar visi elektrinio paspirtuko varžtai tinkamai priveržti. Atsipalaidavę varžtai gali sukelti diskomfortą važiuojant ar net tapti avarijos priežastimi. Kai kurie varžtai gali būti specifiniai, tad jeigu neturite tinkamų įrankių, bet matote ar jaučiate, jog jie yra laisvi, kreipkitės į elektrinių paspirtukų servisus.
Dėmesys elektronikai
Elektrinio paspirtuko priežiūrai neužtenka atlikti mechaninio aptarnavimo. Būtina įsitikinti ir elektronine transporto priemones būkle. Pažiūrėkite, ar paspirtuko laidai nėra sutrūkinėję, apsauginė guma – nepažeista. Įjungus paspirtuką patikrinkite, ar veikia priekinis ir galinis žibintai bei kitos funkcijos. Jeigu matote mechaninius pažeidimus ar stringa paspirtuko valdymo sistema, kreipkitės į remonto paslaugas atliekančias įmones. Nerekomenduojame atlikti elektroninės dalies aptarnavimą, jeigu to neišmanote profesionaliai.
Iš kur tas girgždesys?
Jeigu atsistojus ant paspirtuko ar jį lankstant girdite girgždėjimą, kuris nedingsta net priveržus visus varžtus, ant girgždančių vietų užpurkškite specialų skystį. Kai kurie gamintojai nerekomenduoja naudoti lietuvių mėgstamą „WD-40“, todėl purškalą šiai problemai spręsti įsigykite specializuotose parduotuvėse.
Apavas
Prieš išriedant į eismą būtina patikrinti, ar elektrinio paspirtuko padangos nesusidėvėjusios, nėra akivaizdžių mechaninių pažeidimų. Jeigu padangos susidėvėjo, keiskite jas naujomis. Vis dar tinkančias eksploatuoti padangas pripūskite – dažniausiai po ilgo stovėjimo slėgis padangose būna sumažėjęs.
Stabdymo sistemos patikra
Dar vienas žingsnis – stabdžiai. Patikrinkite juos iš anksto, o ne kuomet planavote išvykti su paspirtuku. Pajudėkite iš vietos, šiek tiek įsibėgėkite ir švelniai spauskite stabdį. Stebėkite, ar paspirtukas neskleidžia „nepažįstamų“ garsų, nejaučiate vibracijos, ar stabdžiai laiku reaguoja į rankenėlės paspaudimą.
Jaučiate, jog elektrinis paspirtukas prastai stabdo? Pamėginkite patempti stabdžio troselį. Kaip tai padaryti rasite paspirtuko naudojimo vadove arba internete. Jeigu tai nepadėjo, kreipkitės į servisą, kur nustatys tikslią prasto stabdymo priežastį.
Saugumas prasideda galvoje
Techniškai jūsų paspirtukas paruoštas. O kaip dėl jo procesoriaus, arba valdymo centro? Taip, pasiruošti turite ir jūs! Sklandus pasivažinėjimas priklauso nuo transporto priemonės ir jos valdytojo. Elkitės apgalvotai ir apdairiai: dėvėkite šalmą, laikykitės kelių eismo taisyklių, gerbkite visus eismo dalyvius ir vairuokite taip, kad visada būtumėte matomas aplinkinių.
Jūs ir paspirtukas pasiruošę? Tuomet galite dalyvauti eisme ir „IKI Velomaratone“! Renginys vyks rugpjūčio 22 d. Vilniuje. Startas ir finišas numatytas prie LR Seimo rūmų. Dviratininkai mėgėjai pasirinktinai riedės 10, 20 arba 30 km trasa. Gerą pasiruošimą turintiems entuziastams skirta „CRAMO Semi-Sport“ (50 km) grupė, o profesionalams – „CRAMO Sport“ (50 arba 100 km). El. paspirtukų, vaikų bei „Terrasport“ riedučių, riedlenčių ir paspirtukų grupės dalyviai riedės atskiroje, 2,4 km ilgio trasoje. Registracija vyksta internetu: www.ikivelomaratonas.lt.
Projektas bendrai finansuojamas Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšomis.