Puikiai žinome, jog dviračiu kertant važiuojamąją dalį ar važiuojant bendrojo naudojimo keliu, reikia būti itin atidžiam, susikoncentruoti į aplinką, numatyti kitų eismo dalyvių veiksmus į priekį. Tačiau ar tai galioja ir dviračių take? Gali pasirodyti, jog tai vieta, kur dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai yra visiškai saugūs, neliečiami ir gali atsipalaiduoti, tačiau to daryti nederėtų. „IKI Velomaratonas“ pateikia patarimus, kaip išvengti dažniausių ir skaudžiausių klaidų, galinčių pasibaigti net rimtomis traumomis.
Ar galite važiuoti dviračiu taku?
Pradėkime nuo to, jog reiktų suprasti, ar jūs turite teisę važiuoti dviračių taku (juosta). Dviračių taku galima važiuoti dviračiais ir motoriniais (elektriniais) dviračiais, motoriniais paspirtukais, riedžiais ir pan., kurių galia – iki 1 kW, o maksimalus greitis – iki 25 km/val.
Turbūt nustebsite, tačiau dviračių taku negalima važiuoti paspirtukais, riedučiais, riedlentėmis, taip pat stumti vaikiško vežimėlio, rogučių, vestis dviratį ir pan. Šie eismo dalyviai priskiriami pėstiesiems.
Vaikai ir dviračių takas
Judrus dviračių takas – ne vieta vaiką mokyti važiuoti dviračiu, ypač šalia einant tėveliams. Mažieji su tėvelių priežiūra riedėti gali greta tako. Vyresni vaikai, galintys riedėti be tėvelių priežiūros, privalo būti supažindinti su taisyklėmis, įspėti apie galimas grėsmes ir žinoti, kaip jų išvengti.
Dviračių takas nėra stovėjimo aikštelė
Jokiais būdais nesustokite ir nestovėkite dviračių take. Prireikus sustoti, pasivarykite dviratį šalia tako. Stovint, ypač už vingių, aklų posūkių ir kitų pavojingų vietų, kyla grėsmė susidurti su kitais eismo dalyviais, trukdoma apsilenkti su jais. Juk automobiliui stovėti viduryje kelio nėra normalu!
Taip pat labai svarbu dairytis prieš atliekant manevrus – lenkimą, stabdymą ir kt. Prieš kiekvieną veiksmą įsitikinkite, jog jūs netrukdysite kitiems eismo dalyviams.
Prisiminkime – kuria puse vyksta eismas?
Lietuvoje eismas vyksta dešine puse. Tai galioja ne tik bendrojo naudojimo keliuose, bet ir dviračių takuose. Dažniausiai dviračių takuose būna pažymėta, kaip vyksta eismas. Tačiau kai kur žymėjimai nusitrynę, todėl visada prisiminkite, jog privalote laikytis dešiniojo krašto.
Vienam vairuotojui – vienas paspirtukas
Turbūt esate matę, kaip vienu paspirtuku suaugusysis važiuoja su vaiku ar kitu suaugusiuoju. Tokios praktikos reiktų atsisakyti – tai ne tik kelių eismo taisyklių pažeidimas, bet ir itin nesaugu. Kodėl? Kiekviena transporto priemonė yra pritaikyta tam tikram svoriui. Patekus į avarinę situaciją ir prireikus stabdyti, stabdžiai gali tinkamai nesuveikti, o kritimo atveju – galite susižaloti vienas į kitą.
Muzika tinkamiausia šokių aikštelėje
Budrumas svarbus visur ir visada. Dviračių takas nėra išimtis. Net jame niekas nėra apsaugotas, todėl vairuotojai turi būti susikoncentravę ir atidūs. Visi pojūčiai – sutelkti į aplinką ir kelią, tad jūsų ausys – ne išimtis. Ausinės su iš jų sklindančia muzika gali užgožti lemiamus įspėjamuosius garsus: automobilio, garsinių signalų, žmogaus balso ir kt.
Įvažiavimų į kiemus kirtimas
Pagal kelių eismo taisykles (KET), dviračių vairuotojai, norėdami kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas yra nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi keliaujančius automobilius ir kitas transporto priemones. Tačiau kaip yra, jeigu važiuojate dviračiu taku, kertančiu įvažiavimą į kiemą? Pagal KET, automobilių vairuotojai, įvažiuojantys į kelią iš šalia jo esančių teritorijų ar iš jo išvažiuojantys, privalo duoti kelią dviračių ir el. paspirtukų vairuotojams. Tačiau primename, jog kertant važiuojamąją dalį, visuomet privalote pristabdyti ir tęsti kelionę tik įsitikinę, jog tai daryti yra saugu.
Šalmas – į visas keliones
Nors šalmas privalomas tik keliu važiuojantiems nepilnamečiams, rekomenduojame savo galvą saugoti nepaisant amžiaus ir vietos, kur važiuojate: bendrojo naudojimo keliuose, dviračių takuose, miškuose ar kt.
Projektas „IKI Velomaratonas 2020“ bendrai finansuojamas Vilniaus savivaldybės biudžeto lėšomis.